De leden van Smals worden uitgenodigd om deel te nemen aan de algemene vergadering die zal plaatsvinden op woensdag 12 februari 2025 om 10.00 uur.
Ten laatste 15 dagen voor de vergadering zal de formele oproeping zal samen met de agenda en de documenten worden verzonden.
De vergadering wordt gehouden via Teams.
De eerstvolgende Algemene Vergadering vindt plaats op woensdag 12 februari 2025 om 10 uur (online).
Alle geactualiseerde gegevens rond vertegenwoordigers en plaatsvervangers dienen aan Smals te worden bezorgd tegen ten laatste 31/01/2025.
De vertegenwoordigers voor de algemene vergadering kunnen worden aangeduid voor de volledige duurtijd van de gemeentelijke legislatuur.
Het decreet lokaal bestuur van 27 december 2017 en latere wijzigingen.
neemt kennis van volgende kandidaturen voor vertegenwoordiger of plaatsvervangend vertegenwoordiger op de (Buitengewone) Algemene Vergadering van Smals voor de periode van heden tot het einde van de gemeentelijke legislatuur:
vertegenwoordiger (Buitengewone) Algemene Vergadering:
Christine Jacobs - Vooruit
Marianne Van Hoof - Lokaal2840
plaatsvervangend vertegenwoordiger (Buitengewone) Algemene Vergadering:
Bart Peeters - Vooruit
Luc Callaerts - Lokaal2840
Christine Jacobs (Vooruit), christine.jacobs@rumst.be
aan te duiden als vertegenwoordiger op de (Buitengewone) Algemene Vergadering voor de periode van heden tot het einde van de gemeentelijke legislatuur.
Bart Peeters (Vooruit), bats@telenet.be
aan te duiden als plaatsvervangend vertegenwoordiger op de (Buitengewone) Algemene Vergadering voor de periode van heden tot het einde van de gemeentelijke legislatuur.
Het vast bureau te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Smals, asbl_vzw@smals.be
De raad voor maatschappelijke welzijn heeft in zitting van 20 juni 2024 de jaarrekening over het financiële boekjaar 2023 vastgesteld.
Op 28 juni 2024 werd ze gepubliceerd op de website van gemeente Rumst.
Op 27 november 2024 werd de jaarrekening goedgekeurd door de gouverneur.
Het afschrift van deze beslissing werd aan ons bezorgd op 28 november 2024.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en in het bijzonder de artikelen 260 tot en met 262 en artikel 332;
Het besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale en de provinciale besturen, en in het bijzonder de artikelen 17 tot en met 26;
Het ministerieel besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningenstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale en de provinciale besturen, en in het bijzonder de artikelen 2 tot en met 4.
Het vast bureau neemt kennis van de brief van de gouverneur met als inhoud de goedkeuring van de jaarrekening 2023 en legt dit ter kennisname voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn.
De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de brief van de gouverneur met als inhoud de goedkeuring van de jaarrekening 2023.
OCMW Rumst is sinds 2010 toegetreden tot de dienstverlening van aangepast vervoer in de Rupelstreek en Klein-Brabant en in 2013 keurde de OCMW-Raad de engagementsverklaring 'aangepast vervoer in Mechelen' goed.
Vlotter Facilities vraagt aan OCMW Rumst om de samenwerkingsovereenkomst voor Rolkar Rivierenland te verlengen. Het doel van de dienstverlening is om personen op een comfortabele manier en zittend in een rolstoel veilig te vervoeren. Het aanbod van het aangepast vervoer moet voldoende kwaliteit bieden om aan de mobiliteitsbehoefte van deze doelgroep te voldoen.
Aangepast vervoer heeft geen betrekking op ziekenvervoer, collectief instellingsvervoer en collectief werknemersvervoer. Aangepast vervoer verschilt ook van toegankelijk openbaar vervoer. Omdat voor de doelgroep de beschikbaarheid van vervoer het grootste probleem is geworden, worden geen criteria gesteld over het inkomen van de gebruiker.
De samenwerkingsovereenkomst strekt ertoe de rechten en verplichtingen vast te stellen tussen Rolkar Rivierenland en OCMW Rumst zodoende dat er een aanbod aangepast vervoer verzekerd kan worden dat voldoet aan de noden van de inwoners van Rumst. Rolkar Rivierenland verbindt zich ertoe om beschikbaar te zijn via een centraal telefoonnummer, ritten uit te voeren voor inwoners van Rumst, administratieve en financiële verwerking van de dienstverlening te verzorgen en OCMW Rumst op de hoogte te houden van het aantal uitgevoerde ritten en vervoerde personen. OCMW Rumst verbindt zich ertoe om een financiële tussenkomst te bieden aan Rolkar Rivierenland voor de inwoners in Rumst. De tussenkomst is bepaald op basis van het inwonersaantal en bedraagt €0,32 per inwoner voor 2025. Op basis van de bewonersaantallen op 01/01/2024 (15.536 inwoners) bedraagt de bijdrage van OCMW Rumst in 2025 €4.971,52.
De overeenkomst wordt gesloten voor 1 jaar en is jaarlijks opzegbaar.
Het verzekeren van een aanbod aangepast vervoer dat voldoet aan de noden van de inwoners van Rumst. Het doel is om personen op een comfortabele manier en zittend in een rolstoel veilig te vervoeren.
Decreet lokaal bestuur 22 december 2017 en latere wijzigingen.
Het krediet voor deze uitgave is voorzien in het MJP onder RA000122. Het beschikbare budget voor 2025 bedraagt 9.750 euro. Er is voldoende budget.
gaat akkoord met het verlengen van de samenwerkingsovereenkomst tussen Vlotter Facilities en OCMW Rumst.
De notulen van de vorige zitting worden ter goedkeuring voorgelegd.
Decreet lokaal bestuur 22 december 2017 en latere wijzigingen.
keurt de notulen van de vorige zitting goed.
De voorzitter en raadsleden van de raad voor maatschappelijk welzijn formuleren mededelingen.
neemt kennis van volgende mededelingen:
De raad is unaniem akkoord om voor dit punt het resultaat van de stemming in de gemeenteraad over te nemen.
Elke Poolstok-klant is ook aandeelhouder en dus vertegenwoordigd in de Algemene Vergadering. Naar aanleiding van de nieuwe legislatuur dient een nieuwe vertegenwoordiger en plaatsvervanger te worden aangeduid.
De eerstvolgende Algemene Vergadering vindt plaats op vrijdag 06/06/2025. Alle geactualiseerde gegevens rond vertegenwoordigers en plaatsvervangers dienen aan Poolstok te worden bezorgd tegen ten laatste 31/01/2025.
De vertegenwoordigers voor de algemene vergadering kunnen worden aangeduid voor de volledige duurtijd van de gemeentelijke legislatuur.
Artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur, bepaalt dat de deelnemende gemeenten hun vertegenwoordigers voor een algemene vergadering van een opdrachthoudende vereniging bij gemeenteraadsbesluit dienen aan te wijzen uit de leden van de gemeenteraad en dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering;
Het decreet lokaal bestuur van 27 december 2017 en latere wijzigingen.
neemt kennis van volgende kandidaturen voor vertegenwoordiger of plaatsvervangend vertegenwoordiger op de (Buitengewone) Algemene Vergadering van Poolstok voor de periode van heden tot het einde van de gemeentelijke legislatuur:
aan te duiden als vertegenwoordiger op de (Buitengewone) Algemene Vergadering voor de periode van heden tot het einde van de gemeentelijke legislatuur.
aan te duiden als plaatsvervangend vertegenwoordiger op de (Buitengewone) Algemene Vergadering voor de periode van heden tot het einde van de gemeentelijke legislatuur.
Het vast bureau te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Poolstok, Technologielaan 11, 3001 Heverlee, info@poolstok.be.
De raad is unaniem akkoord om voor dit punt het resultaat van de stemming in de gemeenteraad over te nemen.
Het gemeentebestuur is aandeelhouder bij Woonkade Rupelstreek. Het gemeentebestuur werd per mail van 17 december 2024 opgeroepen om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van Woonkade Rupelstreek die op dinsdag 25 februari 2025 om 15 uur.
Woonkade Rupelstreek vernam de beslissingen van de burgemeesters van de gemeenten van hun werkingsgebied waarbij elke gemeente 3 bestuurders van Woonkade Rupelstreek kan voordragen, er geen directiecomité wordt voorzien en de voorzitter van de raad van bestuur zal worden voorgedragen door de gemeente Boom.
De vertegenwoordigers voor een algemene vergadering worden aangeduid voor de duurtijd van zes jaar.
Er kunnen bovendien 3 bestuurders per gemeente worden voorgedragen.
Decreet houdende de invoering van begeleidende maatregelen ter bevordering van de performante werking van de sociale woonorganisaties van 28 april 2017
De statuten van Woonkade Rupelstreek
neemt kennis van volgende kandidaturen voor vertegenwoordiger of plaatsvervangend vertegenwoordiger op de (Buitengewone) Algemene Vergadering én voor de 3 vertegenwoordigers in de Raad van Bestuur van Woonkade Rupelstreek voor de periode van heden tot het einde van de gemeentelijke legislatuur:
aan te duiden als vertegenwoordiger op de (Buitengewone) Algemene Vergadering voor de periode van heden tot het einde van de gemeentelijke legislatuur.
aan te duiden als plaatsvervangend vertegenwoordiger op de (Buitengewone) Algemene Vergadering voor de periode van heden tot het einde van de gemeentelijke legislatuur.
- Kenneth Heylen (N-VA), kenneth.heylen@rumst.be
- Roger Antonio (N-VA), roger.antonio@telenet.be
aan te duiden als vertegenwoordigers in de Raad van Bestuur voor de periode van heden tot het einde van de gemeentelijke legislatuur.
De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de uitnodiging van de buitengewone algemene vergadering van Woonkade Rupelstreek die zal gehouden worden op 25 februari 2025 om 15 uur.
Het vast bureau te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende instantie Woonkade Rupelstreek, Uitbreidingsstraat 39 2850 Boom.
Volgens het huishoudelijk reglement van de ocmwraad kunnen raadsleden mondelinge vragen stellen aan de leden van het vast bureau.
Decreet lokaal bestuur 22 december 2017 en latere wijzigingen.
neemt kennis van volgende mondelinge vragen: