Terug
Gepubliceerd op 30/06/2022

Notulen  Raad voor Maatschappelijk Welzijn (OCMW)

do 23/06/2022 - 20:00 Digitaal

Samenstelling

Aanwezig

Benjamin De Roeck, voorzitter gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn; Geert Antonio, schepen; Jurgen Callaerts, burgemeester; Els Devlies, voorzitster BCSD - schepen; Kenneth Heylen, raadslid N-VA; Bram Van Keer, raadslid N-VA; Marc Van den Bogaert, raadslid N-VA; Katusha Vervloesem, raadslid N-VA; Raf De Schepper, schepen; Ilse Moons, raadslid CD&V ; Geert Van der Auwera, schepen; Marc Verschueren, raadslid CD&V; Wendy Weckhuysen, schepen; Christine Jacobs, raadslid Vooruit en GROEN; Jarrik Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Bart Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Annelien Schoofs, raadslid Vooruit en GROEN; Francy Van der Wildt, raadslid Vooruit en GROEN; Werner Joris, raadslid Vlaams Belang; Anny Van Aeken, raadslid Vlaams Belang; Marc Verrept, raadslid Vlaams Belang; André Gielis, onafhankelijk raadslid; Dieter Wijckmans; Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur

Verontschuldigd

Marleen De Bruyn, raadslid CD&V ; Christoph Marckx, raadslid Vooruit en GROEN

Secretaris

Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur

Agendapunten

2.

2022_OR_00040 - Mededelingen - mededelingen raad voor maatschappelijk welzijn - Kennisneming

Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig
Benjamin De Roeck, voorzitter gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn; Geert Antonio, schepen; Jurgen Callaerts, burgemeester; Els Devlies, voorzitster BCSD - schepen; Kenneth Heylen, raadslid N-VA; Bram Van Keer, raadslid N-VA; Marc Van den Bogaert, raadslid N-VA; Katusha Vervloesem, raadslid N-VA; Raf De Schepper, schepen; Ilse Moons, raadslid CD&V ; Geert Van der Auwera, schepen; Marc Verschueren, raadslid CD&V; Wendy Weckhuysen, schepen; Christine Jacobs, raadslid Vooruit en GROEN; Jarrik Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Bart Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Annelien Schoofs, raadslid Vooruit en GROEN; Francy Van der Wildt, raadslid Vooruit en GROEN; Werner Joris, raadslid Vlaams Belang; Anny Van Aeken, raadslid Vlaams Belang; Marc Verrept, raadslid Vlaams Belang; André Gielis, onafhankelijk raadslid; Dieter Wijckmans; Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur
Verontschuldigd
Marleen De Bruyn, raadslid CD&V ; Christoph Marckx, raadslid Vooruit en GROEN
Secretaris
Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur
2.

2022_OR_00040 - Mededelingen - mededelingen raad voor maatschappelijk welzijn - Kennisneming

2022_OR_00040 - Mededelingen - mededelingen raad voor maatschappelijk welzijn - Kennisneming

Motivering

Aanleiding en context

De voorzitter en raadsleden van de raad voor maatschappelijk welzijn formuleren mededelingen.


Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn (ocmw) beslist:

Artikel 1

neemt kennis van volgende mededelingen:

Voorzitter Benjamin De Roeck schetst het verloop van de avond.

Volgende raadsleden worden verontschuldigd : Marleen De Bruyn (CD&V) en Christoph Marckx (Vooruit en GROEN)

De volgende raad wordt op 22 september 2022 georganiseerd.

1.

2022_OR_00039 - Notulen - Goedkeuring notulen vorige zitting - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Benjamin De Roeck, voorzitter gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn; Geert Antonio, schepen; Jurgen Callaerts, burgemeester; Els Devlies, voorzitster BCSD - schepen; Kenneth Heylen, raadslid N-VA; Bram Van Keer, raadslid N-VA; Marc Van den Bogaert, raadslid N-VA; Katusha Vervloesem, raadslid N-VA; Raf De Schepper, schepen; Ilse Moons, raadslid CD&V ; Geert Van der Auwera, schepen; Marc Verschueren, raadslid CD&V; Wendy Weckhuysen, schepen; Christine Jacobs, raadslid Vooruit en GROEN; Jarrik Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Bart Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Annelien Schoofs, raadslid Vooruit en GROEN; Francy Van der Wildt, raadslid Vooruit en GROEN; Werner Joris, raadslid Vlaams Belang; Anny Van Aeken, raadslid Vlaams Belang; Marc Verrept, raadslid Vlaams Belang; André Gielis, onafhankelijk raadslid; Dieter Wijckmans; Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur
Verontschuldigd
Marleen De Bruyn, raadslid CD&V ; Christoph Marckx, raadslid Vooruit en GROEN
Secretaris
Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2022_OR_00039 - Notulen - Goedkeuring notulen vorige zitting - Goedkeuring
Aanwezig
Benjamin De Roeck, Geert Antonio, Jurgen Callaerts, Els Devlies, Kenneth Heylen, Bram Van Keer, Marc Van den Bogaert, Katusha Vervloesem, Raf De Schepper, Ilse Moons, Geert Van der Auwera, Marc Verschueren, Wendy Weckhuysen, Christine Jacobs, Jarrik Peeters, Bart Peeters, Annelien Schoofs, Francy Van der Wildt, Werner Joris, Anny Van Aeken, Marc Verrept, André Gielis, Dieter Wijckmans, Veerle De Beuckeleer
Stemmen voor 23
Benjamin De Roeck, Kenneth Heylen, Annelien Schoofs, Bart Peeters, Geert Antonio, Jurgen Callaerts, Geert Van der Auwera, André Gielis, Christine Jacobs, Jarrik Peeters, Francy Van der Wildt, Bram Van Keer, Katusha Vervloesem, Marc Van den Bogaert, Raf De Schepper, Wendy Weckhuysen, Ilse Moons, Anny Van Aeken, Marc Verrept, Marc Verschueren, Dieter Wijckmans, Els Devlies, Werner Joris
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
1.

2022_OR_00039 - Notulen - Goedkeuring notulen vorige zitting - Goedkeuring

2022_OR_00039 - Notulen - Goedkeuring notulen vorige zitting - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

De notulen van de vorige zitting worden ter goedkeuring voorgelegd.

Juridische grond

Decreet lokaal bestuur 22 december 2017 en latere wijzigingen.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn (ocmw) beslist:

Artikel 1

keurt de notulen van de vorige zitting goed.

3.

2022_OR_00036 - OCMW Rumst - Vaststelling jaarrekening 2021 - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Benjamin De Roeck, voorzitter gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn; Geert Antonio, schepen; Jurgen Callaerts, burgemeester; Els Devlies, voorzitster BCSD - schepen; Kenneth Heylen, raadslid N-VA; Bram Van Keer, raadslid N-VA; Marc Van den Bogaert, raadslid N-VA; Katusha Vervloesem, raadslid N-VA; Raf De Schepper, schepen; Ilse Moons, raadslid CD&V ; Geert Van der Auwera, schepen; Marc Verschueren, raadslid CD&V; Wendy Weckhuysen, schepen; Christine Jacobs, raadslid Vooruit en GROEN; Jarrik Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Bart Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Annelien Schoofs, raadslid Vooruit en GROEN; Francy Van der Wildt, raadslid Vooruit en GROEN; Werner Joris, raadslid Vlaams Belang; Anny Van Aeken, raadslid Vlaams Belang; Marc Verrept, raadslid Vlaams Belang; André Gielis, onafhankelijk raadslid; Dieter Wijckmans; Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur
Verontschuldigd
Marleen De Bruyn, raadslid CD&V ; Christoph Marckx, raadslid Vooruit en GROEN
Secretaris
Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2022_OR_00036 - OCMW Rumst - Vaststelling jaarrekening 2021 - Goedkeuring
Aanwezig
Benjamin De Roeck, Geert Antonio, Jurgen Callaerts, Els Devlies, Kenneth Heylen, Bram Van Keer, Marc Van den Bogaert, Katusha Vervloesem, Raf De Schepper, Ilse Moons, Geert Van der Auwera, Marc Verschueren, Wendy Weckhuysen, Christine Jacobs, Jarrik Peeters, Bart Peeters, Annelien Schoofs, Francy Van der Wildt, Werner Joris, Anny Van Aeken, Marc Verrept, André Gielis, Dieter Wijckmans, Veerle De Beuckeleer
Stemmen voor 14
Benjamin De Roeck, Kenneth Heylen, Geert Antonio, Jurgen Callaerts, Geert Van der Auwera, Bram Van Keer, Katusha Vervloesem, Marc Van den Bogaert, Raf De Schepper, Wendy Weckhuysen, Ilse Moons, Marc Verschueren, Dieter Wijckmans, Els Devlies
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 9
Annelien Schoofs, Bart Peeters, André Gielis, Christine Jacobs, Jarrik Peeters, Francy Van der Wildt, Anny Van Aeken, Marc Verrept, Werner Joris
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
3.

2022_OR_00036 - OCMW Rumst - Vaststelling jaarrekening 2021 - Goedkeuring

2022_OR_00036 - OCMW Rumst - Vaststelling jaarrekening 2021 - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

BBC is een continu systematisch proces, gebaseerd op de PDCA-cirkel. PDCA staat voor plan – do – check – act. De jaarrekening is het beleidsdocument dat zich binnen deze cirkel situeert in de check-fase. Het is de fase van de beleidsevaluatie, waarbij gerapporteerd wordt over de doelstellingenrealisatie en de financiën die hiertegenover staan.

Argumentatie

In samenwerking met het managementteam werden de nodige, opzoekingen en waarderingen gedaan over het financieel boekjaar 2021 van de bezittingen, vorderingen, schulden en verplichtingen van het OCMW.

Juridische grond

Het besluit van de Vlaamse regering van 25 juni 2010 en latere wijzigingen betreffende de beleids-en beheers-cyclus van de gemeenten, de provincies en de openbare centra voor maatschappelijk welzijn;

Het ministerieel besluit van 1 oktober 2010 en latere wijzigingen tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten en de toelichting ervan, en van de rekeningstelsels van de gemeenten, de provincies en de openbare centra voor maatschappelijk welzijn;

Het decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn (ocmw) beslist:

Artikel 1

Het vast bureau neemt kennis van de jaarrekening 2021 en het resultaat dat hierin is opgenomen en legt dit ter vaststelling voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn.

Artikel 2

De raad voor maatschappelijk welzijn stelt de in bijlage opgenomen jaarrekening van 2021 vast.

4.

2022_OR_00032 - RETRIBUTIEREGLEMENT OP HET GEBRUIK VAN GEMEENTELIJKE LOKALEN - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Benjamin De Roeck, voorzitter gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn; Geert Antonio, schepen; Jurgen Callaerts, burgemeester; Els Devlies, voorzitster BCSD - schepen; Kenneth Heylen, raadslid N-VA; Bram Van Keer, raadslid N-VA; Marc Van den Bogaert, raadslid N-VA; Katusha Vervloesem, raadslid N-VA; Raf De Schepper, schepen; Ilse Moons, raadslid CD&V ; Geert Van der Auwera, schepen; Marc Verschueren, raadslid CD&V; Wendy Weckhuysen, schepen; Christine Jacobs, raadslid Vooruit en GROEN; Jarrik Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Bart Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Annelien Schoofs, raadslid Vooruit en GROEN; Francy Van der Wildt, raadslid Vooruit en GROEN; Werner Joris, raadslid Vlaams Belang; Anny Van Aeken, raadslid Vlaams Belang; Marc Verrept, raadslid Vlaams Belang; André Gielis, onafhankelijk raadslid; Dieter Wijckmans; Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur
Verontschuldigd
Marleen De Bruyn, raadslid CD&V ; Christoph Marckx, raadslid Vooruit en GROEN
Secretaris
Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2022_OR_00032 - RETRIBUTIEREGLEMENT OP HET GEBRUIK VAN GEMEENTELIJKE LOKALEN - Goedkeuring
Aanwezig
Benjamin De Roeck, Geert Antonio, Jurgen Callaerts, Els Devlies, Kenneth Heylen, Bram Van Keer, Marc Van den Bogaert, Katusha Vervloesem, Raf De Schepper, Ilse Moons, Geert Van der Auwera, Marc Verschueren, Wendy Weckhuysen, Christine Jacobs, Jarrik Peeters, Bart Peeters, Annelien Schoofs, Francy Van der Wildt, Werner Joris, Anny Van Aeken, Marc Verrept, André Gielis, Dieter Wijckmans, Veerle De Beuckeleer
Stemmen voor 23
Benjamin De Roeck, Kenneth Heylen, Annelien Schoofs, Bart Peeters, Geert Antonio, Jurgen Callaerts, Geert Van der Auwera, André Gielis, Christine Jacobs, Jarrik Peeters, Francy Van der Wildt, Bram Van Keer, Katusha Vervloesem, Marc Van den Bogaert, Raf De Schepper, Wendy Weckhuysen, Ilse Moons, Anny Van Aeken, Marc Verrept, Marc Verschueren, Dieter Wijckmans, Els Devlies, Werner Joris
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
4.

2022_OR_00032 - RETRIBUTIEREGLEMENT OP HET GEBRUIK VAN GEMEENTELIJKE LOKALEN - Goedkeuring

2022_OR_00032 - RETRIBUTIEREGLEMENT OP HET GEBRUIK VAN GEMEENTELIJKE LOKALEN - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Historiek:

Gemeenteraadsbeslissing van 26/11/2015 houdende het retributiereglement op het gebruik van gemeentelijke lokalen

Gemeenteraadsbeslissing van 19/09/2019 houdende het retributiereglement op het gebruik van gemeentelijke lokalen

Gemeenteraadsbeslissing van 19/12/2019 houdende het retributiereglement op het gebruik van gemeentelijke lokalen

Gemeenteraadsbeslissing van 17/12/2020 houdende het retributiereglement op het gebruik van gemeentelijke lokalen

Gemeenteraadsbeslissing van 23/12/2021 houdende het retributiereglement op het gebruik van gemeentelijke lokalen

Gemeenteraadsbeslissing van 28/10/2021 houdende het retributiereglement op het gebruik van basisschool Groenlaar

Argumentatie

De huidige reglementen lopen af op 31/08/2022 en moeten hernieuwd worden.

De privé verhuur van de watertoren werd hierbij opgenomen.

Juridische grond

Het Decreet lokaal bestuur, in het bijzonder artikelen 40, 41, 56, 286, 287 en 288.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn (ocmw) beslist:

Artikel 1

Met ingang van 1 september 2022 en eindigend op 31 december 2025 wordt een retributie geheven op het gebruik van zalen van het lokaal bestuur Rumst door verenigingen volgens onderstaand reglement.

De retributie geldt tevens voor individuelen voor:

  • het gebruik van de kapel van GC Lazarus voor doopsels en huwelijken.
  • het gebruik van de andere zalen door kunstenaars die in de gemeente wonen voor een tentoonstelling van eigen werk

De retributie geldt tevens voor individuelen of zelfstandig ondernemers voor:

  • het gebruik van de turnzaal in basisscholen Sleutelhof, Sint Jozef en Groenlaar bij activiteiten die in de lijn liggen van de respectievelijke gebruikersovereenkomsten met Sleutelhof, Sint Jozef en Groenlaar.

De retributie geldt enkel voor individuelen of zelfstandige ondernemers voor:

  • het gebruik van de watertoren

Artikel 2

De retributie is verschuldigd door de aanvrager.

Artikel 3

Het gemeentebestuur stelt volgende zalen ter beschikking voor gebruik:

A. Eikenlaar, Eikenstraat 69

  • Refter
  • Turnzaal

B. GC Predikherenvelden, Seringenlaan 2a

  • Lokaal beneden
  • Lokaal boven

C. Ter Doelhagen, Doelhaagstraat 4

  • Refter
  • Turnzaal

D. GC Trefcentrum Oud-gemeentehuis, Laarstraat 21

  • Beneden: klein vergaderruimte
  • Beneden: klaslokaal
  • Boven: groot vergaderlokaal
  • Boven: klein vergaderlokaal

E. GC Lazarus, Lazarusstraat 1

  • Kapel
  • Vergaderzaal

F. Watertoren, Rumstsestraat 

Volgende niet-gemeentelijke lokalen worden eveneens door het gemeentebestuur ter beschikking gesteld:

G. Vrije basisschool Sleutelhof, Kerkstraat 9

  • Turnzaal

H. Sint Jozefschool, Rozenlaan 44

  • Turnzaal

I. Groenlaar, Predikherenhoevestraat 31

  • Grote sportzaal
  • Spiegelzaal

Artikel 4

Het O.C.M.W. stelt volgende zalen ter beschikking voor gebruik:

J. Residentie Hoogvelden, Hoogvelden 12

  • Polyvalente ontmoetingsruimte
  • Vergaderzaal

K. Lokaal dienstencentrum, Nieuwstraat 105

  • Computerlokaal
  • Cafetaria

Artikel 5

De gebruikers worden onderverdeeld in 3 categorieën:

Categorie 1:

  • Erkende Rumstse verenigingen
  • Rumstse scholen
  • Kunstenaars die in de gemeente wonen

Categorie 2:

  • Andere verenigingen
  • Niet Rumstse scholen
  • Social profit

Categorie 3:

  • Natuurlijke personen
  • Ondernemers en vennootschappen

Artikel 6

De retributie voor gemeentelijke zalen en zalen van het O.C.M.W. wordt vastgesteld als volgt:

Alle lokalen, uitgezonderd turnzalen, Kapel GC Lazarus, watertoren:

  • Categorie 1:
    10 EUR per begonnen schijf van vijf uur met een maximum van 25 EUR per etmaal en 50 EUR voor een meerdaagse activiteit die maximum 4 etmalen mag bestrijken.
  • Categorie 2:
    50 EUR per begonnen schijf van vijf uur, met een maximum van 125 EUR per etmaal en 250 EUR voor een meerdaagse activiteit die maximum 4 etmalen mag bestrijken.

Turnzalen (excl. Groenlaar):

  • Categorie 1:
    2 EUR per uur met een maximum van 25 EUR per etmaal en 50 EUR voor een meerdaagse activiteit die maximum 4 etmalen mag bestrijken.
  • Categorie 2:
    10 EUR per uur, een maximum van 125 EUR per etmaal en 250 EUR voor een meerdaagse activiteit die maximum 4 etmalen mag bestrijken.

Groenlaar:

  • Categorie 1:
    • Grote sportzaal: 7 EUR per uur
    • Spiegelzaal: 5 EUR per uur 
  • Categorie 2:
    • Grote sportzaal: 22 EUR per uur
    • Spiegelzaal: 11 EUR per uur

Kapel GC Lazarus:

  • Categorie 1:
    10 EUR per begonnen schijf van vijf uur met een maximum van 25 EUR per etmaal en 50 EUR voor een meerdaagse activiteit die maximum 4 etmalen mag bestrijken.
  • Categorie 2:
    50 EUR per begonnen schijf van vijf uur, met een maximum van 125 EUR per etmaal en 250 EUR voor een meerdaagse activiteit die maximum 4 etmalen mag bestrijken.
  • Categorie 3:
    50 EUR per begonnen schijf van 2,5 uur, met een maximum van 250 EUR per etmaal en 500 EUR voor een meerdaagse activiteit die maximum 4 etmalen mag bestrijken

Watertoren:

  • Categorie 3:
    170 EURO per dag
  • Poetsen na gebruik:
    250 EURO per poetsbeurt

Artikel 7

Gemeentelijke adviesraden en organisaties waarin het lokaal bestuur Rumst structureel participeert kunnen gratis gebruik maken van de in artikels 3 en 4 opgesomde lokalen.

Verenigingen of organisaties die in opdracht van het lokaal bestuur Rumst een taak stellen of vergaderen kunnen voor de duur en het doel van deze opdracht gratis gebruik maken van de in artikels 3 en 4 opgesomde lokalen.

Artikel 8

§1. In geval van annulering minstens twee dagen voor de geplande reservatie zal 25% van de verschuldigde retributie conform Art. 6 aan de gemeente toekomen tot dekking van reservatie- en administratiekosten. In geval van latere of geen annulering bij het niet doorgaan van de activiteit is het volledige bedrag verschuldigd.

§2. Bij niet-naleving of misbruik van het huishoudelijk reglement zoals o.m. het gebruik van gemeentelijke infrastructuur voor private doeleinden, wordt een bijkomende retributie van 250 euro aangerekend.

§3. Bij het niet proper achterlaten van de zalen zoals aangegeven in het huishoudelijk reglement wordt een bijkomende retributie aangerekend. Deze retributie bedraagt 35 euro per begonnen uur (met een minimum van 140 euro) waarop gepoetst werd door of voor rekening van het gemeentebestuur.

Artikel 9

Het bedrag van de retributie wordt betaald binnen een termijn van 1 maand na factuurdatum.

Artikel 10

Het gebruik van de gemeentelijke lokalen moet op voorhand aangevraagd worden bij de dienst Vrije Tijd, respectievelijk het OCMW met een gedetailleerde vermelding van de voorziene activiteit.

Artikel 11

Deze verordening wordt aan de toezichthoudende overheid toegezonden.

Het reglement zal worden afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikel 287 van het decreet lokaal bestuur.

IR 1.

Amendement van raadslid Raf De Schepper: gebruik gemeentelijke lokalen : uitbreiding gebruik watertoren door verenigingen

Behandeld

Samenstelling

Aanwezig
Benjamin De Roeck, voorzitter gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn; Geert Antonio, schepen; Jurgen Callaerts, burgemeester; Els Devlies, voorzitster BCSD - schepen; Kenneth Heylen, raadslid N-VA; Bram Van Keer, raadslid N-VA; Marc Van den Bogaert, raadslid N-VA; Katusha Vervloesem, raadslid N-VA; Raf De Schepper, schepen; Ilse Moons, raadslid CD&V ; Geert Van der Auwera, schepen; Marc Verschueren, raadslid CD&V; Wendy Weckhuysen, schepen; Christine Jacobs, raadslid Vooruit en GROEN; Jarrik Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Bart Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Annelien Schoofs, raadslid Vooruit en GROEN; Francy Van der Wildt, raadslid Vooruit en GROEN; Werner Joris, raadslid Vlaams Belang; Anny Van Aeken, raadslid Vlaams Belang; Marc Verrept, raadslid Vlaams Belang; André Gielis, onafhankelijk raadslid; Dieter Wijckmans; Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur
Verontschuldigd
Marleen De Bruyn, raadslid CD&V ; Christoph Marckx, raadslid Vooruit en GROEN
Secretaris
Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

Amendement van raadslid Raf De Schepper: gebruik gemeentelijke lokalen : uitbreiding gebruik watertoren door verenigingen
Aanwezig
Benjamin De Roeck, Geert Antonio, Jurgen Callaerts, Els Devlies, Kenneth Heylen, Bram Van Keer, Marc Van den Bogaert, Katusha Vervloesem, Raf De Schepper, Ilse Moons, Geert Van der Auwera, Marc Verschueren, Wendy Weckhuysen, Christine Jacobs, Jarrik Peeters, Bart Peeters, Annelien Schoofs, Francy Van der Wildt, Werner Joris, Anny Van Aeken, Marc Verrept, André Gielis, Dieter Wijckmans, Veerle De Beuckeleer
Stemmen voor 23
Benjamin De Roeck, Kenneth Heylen, Annelien Schoofs, Bart Peeters, Geert Antonio, Jurgen Callaerts, Geert Van der Auwera, André Gielis, Christine Jacobs, Jarrik Peeters, Francy Van der Wildt, Bram Van Keer, Katusha Vervloesem, Marc Van den Bogaert, Raf De Schepper, Wendy Weckhuysen, Ilse Moons, Anny Van Aeken, Marc Verrept, Marc Verschueren, Dieter Wijckmans, Els Devlies, Werner Joris
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
IR 1.

Amendement van raadslid Raf De Schepper: gebruik gemeentelijke lokalen : uitbreiding gebruik watertoren door verenigingen

Amendement van raadslid Raf De Schepper: gebruik gemeentelijke lokalen : uitbreiding gebruik watertoren door verenigingen
Koppeling aan agendapunt
Indiener(s)
Raf De Schepper
Toelichting

Op basis van de bespreking op de raadscommissie worden volgende wijzigingen voorgesteld:

Artikel 1

...

De retributie geldt tevens voor individuelen of zelfstandig ondernemers voor:

  • het gebruik van de turnzaal in basisscholen Sleutelhof, Sint Jozef en Groenlaar bij activiteiten die in de lijn liggen van de respectievelijke gebruikersovereenkomsten met Sleutelhof, Sint Jozef en Groenlaar.

De retributie geldt enkel voor individuelen of zelfstandige ondernemers voor:

  • het gebruik van de watertoren



Artikel 6


De retributie voor gemeentelijke zalen en zalen van het O.C.M.W. wordt vastgesteld als volgt:

Alle lokalen, uitgezonderd turnzalen, Kapel GC Lazarus, watertoren:

  • Categorie 1:
    10 EUR per begonnen schijf van vijf uur met een maximum van 25 EUR per etmaal en 50 EUR voor een meerdaagse activiteit die maximum 4 etmalen mag bestrijken.
  • Categorie 2:
    50 EUR per begonnen schijf van vijf uur, met een maximum van 125 EUR per etmaal en 250 EUR voor een meerdaagse activiteit die maximum 4 etmalen mag bestrijken.

Turnzalen (excl. Groenlaar):

  • Categorie 1:
    2 EUR per uur met een maximum van 25 EUR per etmaal en 50 EUR voor een meerdaagse activiteit die maximum 4 etmalen mag bestrijken.
  • Categorie 2:
    10 EUR per uur, een maximum van 125 EUR per etmaal en 250 EUR voor een meerdaagse activiteit die maximum 4 etmalen mag bestrijken.

Groenlaar:

  • Categorie 1:
    • Grote sportzaal: 7 EUR per uur
    • Spiegelzaal: 5 EUR per uur 
  • Categorie 2:
    • Grote sportzaal: 22 EUR per uur
    • Spiegelzaal: 11 EUR per uur

Kapel GC Lazarus:

  • Categorie 1:
    10 EUR per begonnen schijf van vijf uur met een maximum van 25 EUR per etmaal en 50 EUR voor een meerdaagse activiteit die maximum 4 etmalen mag bestrijken.
  • Categorie 2:
    50 EUR per begonnen schijf van vijf uur, met een maximum van 125 EUR per etmaal en 250 EUR voor een meerdaagse activiteit die maximum 4 etmalen mag bestrijken.
  • Categorie 3:
    50 EUR per begonnen schijf van 2,5 uur, met een maximum van 250 EUR per etmaal en 500 EUR voor een meerdaagse activiteit die maximum 4 etmalen mag bestrijken

Watertoren:

  • Categorie 1:
    10 EUR per begonnen schijf van vijf uur met een maximum van 25 EUR per etmaal en 50 EUR voor een meerdaagse activiteit die maximum 4 etmalen mag bestrijken.
  • Categorie 2:
    50 EUR per begonnen schijf van vijf uur, met een maximum van 125 EUR per etmaal en 250 EUR voor een meerdaagse activiteit die maximum 4 etmalen mag bestrijken.
  • Categorie 3:
    170 EURO per dag
  • Poetsen na gebruik:
    voor categorie 1 en 2 : 75 euro per poetsbeurt

          voor categorie 3 : 150 euro per poetsbeurt

5.

2022_OR_00035 - Organisatieplan: organogram - personeelsformatie - beheersovereenkomst - arbeidsreglement - rechtspositieregeling : delegatie

Goedgekeurd

Notulen

Voor een woordelijk verslag van de bespreking wordt verwezen naar de audio-opname.

Raadslid Christine Jacobs (Vooruit en GROEN) verklaart namens de fractie dat de fractie tegen stemt omdat dit besluit de democratische besluitvorming ondermijnt. 

Samenstelling

Aanwezig
Benjamin De Roeck, voorzitter gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn; Geert Antonio, schepen; Jurgen Callaerts, burgemeester; Els Devlies, voorzitster BCSD - schepen; Kenneth Heylen, raadslid N-VA; Bram Van Keer, raadslid N-VA; Marc Van den Bogaert, raadslid N-VA; Katusha Vervloesem, raadslid N-VA; Raf De Schepper, schepen; Ilse Moons, raadslid CD&V ; Geert Van der Auwera, schepen; Marc Verschueren, raadslid CD&V; Wendy Weckhuysen, schepen; Christine Jacobs, raadslid Vooruit en GROEN; Jarrik Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Bart Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Annelien Schoofs, raadslid Vooruit en GROEN; Francy Van der Wildt, raadslid Vooruit en GROEN; Werner Joris, raadslid Vlaams Belang; Anny Van Aeken, raadslid Vlaams Belang; Marc Verrept, raadslid Vlaams Belang; André Gielis, onafhankelijk raadslid; Dieter Wijckmans; Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur
Verontschuldigd
Marleen De Bruyn, raadslid CD&V ; Christoph Marckx, raadslid Vooruit en GROEN
Secretaris
Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2022_OR_00035 - Organisatieplan: organogram - personeelsformatie - beheersovereenkomst - arbeidsreglement - rechtspositieregeling : delegatie
Aanwezig
Benjamin De Roeck, Geert Antonio, Jurgen Callaerts, Els Devlies, Kenneth Heylen, Bram Van Keer, Marc Van den Bogaert, Katusha Vervloesem, Raf De Schepper, Ilse Moons, Geert Van der Auwera, Marc Verschueren, Wendy Weckhuysen, Christine Jacobs, Jarrik Peeters, Bart Peeters, Annelien Schoofs, Francy Van der Wildt, Werner Joris, Anny Van Aeken, Marc Verrept, André Gielis, Dieter Wijckmans, Veerle De Beuckeleer
Stemmen voor 14
Benjamin De Roeck, Kenneth Heylen, Geert Antonio, Jurgen Callaerts, Geert Van der Auwera, Bram Van Keer, Katusha Vervloesem, Marc Van den Bogaert, Raf De Schepper, Wendy Weckhuysen, Ilse Moons, Marc Verschueren, Dieter Wijckmans, Els Devlies
Stemmen tegen 5
Annelien Schoofs, Bart Peeters, Christine Jacobs, Jarrik Peeters, Francy Van der Wildt
Onthoudingen 4
André Gielis, Anny Van Aeken, Marc Verrept, Werner Joris
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
5.

2022_OR_00035 - Organisatieplan: organogram - personeelsformatie - beheersovereenkomst - arbeidsreglement - rechtspositieregeling : delegatie

2022_OR_00035 - Organisatieplan: organogram - personeelsformatie - beheersovereenkomst - arbeidsreglement - rechtspositieregeling : delegatie

Motivering

Aanleiding en context

Volgens artikel 41, tweede lid, 2° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, verder Decreet Lokaal Bestuur genoemd, is de bevoegdheid van de raad met betrekking tot (onder meer) het organogram en de personeelsformatie geen exclusieve bevoegdheid meer en kan ze gedelegeerd worden naar het college van burgemeester en schepenen/ vast bureau. De personeelsformatie wordt in het Decreet Lokaal Bestuur niet meer opgelegd als een verplicht instrument. 


Argumentatie

Er wordt voorgesteld om het organogram, de personeelsformatie, beheersovereenkomst, arbeidsreglement en rechtspositieregeling in zijn volledigheid te delegeren van de raad naar het college van burgemeester en schepenen. 

Het organogram en personeelsformatie zijn niet langer een statisch document als gevolg dat de organisatie voortdurend in ontwikkeling is. Deze legislatuur werden reeds acht wijzigingen aan het arbeidsreglement en 9 wijzigingen aan het personeelsplan doorgevoerd. Elk jaar vinden er wijzigingen plaats van het organogram, personeelsplan, arbeidsreglement en rechtspositieregeling als gevolg van de snelle wijzigende regelgeving. 

Interne organisatie van de diensten en de rechtspositieregeling van het personeel hebben betrekking op de interne aangelegenheden van elk bestuur, die zich eerder situeren op het operationele niveau. De creatie van meer mogelijkheden voor interne delegatie van de bevoegdheden in die aangelegenheden laat  toe om rekening te houden met schaal en efficiëntiewinsten te boeken in het besluitvormingsproces. Als gevolg is het aangewezen om een volledige delegatie van deze bevoegdheden te beslissen. 

In geval van een delegatie wordt er nog steeds gerapporteerd aan de raad alsook maakt de financieel directeur nog steeds een financiële impactanalyse en zijn advies op waarmee het effect op de meerjarenplanning getoetst wordt. De inzet van kredieten wordt binnen de decretale regels en het besluit rond dagelijks bestuur opgenomen.

Vier keer per jaar vindt het bijzonder overlegcomité (vakbondsoverleg) plaats. Heden neemt een wijziging minimaal twee maanden in beslag alvorens de volledige procedure doorlopen is. 

Juridische grond

Artikel 41, tweede lid, 2° en artikel 161 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.

Artikel 41, eerste lid van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.

Artikel 179, van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.

Het gemeenteraadsbesluit van 23 november 2017: delegatiebesluit organogram - personeelsformatie - beheersovereenkomst - arbeidsreglement - rechtspositieregeling 

Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in bijzonder titel 2: De ambtelijke organisatie van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn.

Rechtspositiebesluit gemeente- en provinciepersoneel.

Rechtspositieregeling voor het gemeente- en OCMW-personeel van Rumst zoals vastgesteld door de gemeenteraad van 24 juni 2021.

Arbeidsreglement voor het gemeente- en OCMW-personeel van Rumst zoals vastgesteld door de gemeenteraad van 24 juni 2021.

Het besluit van het college van 15 november 2021: goedkeuring personeelsformatie. 

Het besluit van de gemeenteraad van 22 maart 2018: vaststelling organogram

Organisatieplan - vernieuwing personeelsplan zoals goedgekeurd door het college van 21 maart 2022.

Adviezen
Financieel beleid en beheer Geen advies ontvangen
Visum financiën Gunstig advies

Het besluit tot delegatie heeft op zich geen budgettaire impact. Het vast bureau dient de gedelegeerde bevoegdheid uit te voeren binnen de beschikbare budgettaire marges.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn (ocmw) beslist:

Artikel 1

Met ingang vanaf 23 juni 2022 wordt het vast bureau bevoegd voor het organogram, personeelsformatie, beheersovereenkomst, arbeidsreglement en rechtspositieregeling en worden deze bevoegdheden gedelegeerd. 

Aan de raad voor maatschappelijk welzijn zal minstens éénmaal per jaar gerapporteerd worden over de plannen en genomen beslissingen door het vast bureau terzake, zodat de raadsleden hun beslissingsrecht en controlerecht kunnen blijven uitoefenen.


Artikel 2

Het vast bureau kan bevoegdheden verder delegeren.


6.

2022_OR_00034 - Preventie en Welzijn - Vaststelling Jaaractieplan 2022 - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Benjamin De Roeck, voorzitter gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn; Geert Antonio, schepen; Jurgen Callaerts, burgemeester; Els Devlies, voorzitster BCSD - schepen; Kenneth Heylen, raadslid N-VA; Bram Van Keer, raadslid N-VA; Marc Van den Bogaert, raadslid N-VA; Katusha Vervloesem, raadslid N-VA; Raf De Schepper, schepen; Ilse Moons, raadslid CD&V ; Geert Van der Auwera, schepen; Marc Verschueren, raadslid CD&V; Wendy Weckhuysen, schepen; Christine Jacobs, raadslid Vooruit en GROEN; Jarrik Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Bart Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Annelien Schoofs, raadslid Vooruit en GROEN; Francy Van der Wildt, raadslid Vooruit en GROEN; Werner Joris, raadslid Vlaams Belang; Anny Van Aeken, raadslid Vlaams Belang; Marc Verrept, raadslid Vlaams Belang; André Gielis, onafhankelijk raadslid; Dieter Wijckmans; Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur
Verontschuldigd
Marleen De Bruyn, raadslid CD&V ; Christoph Marckx, raadslid Vooruit en GROEN
Secretaris
Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2022_OR_00034 - Preventie en Welzijn - Vaststelling Jaaractieplan 2022 - Goedkeuring
Aanwezig
Benjamin De Roeck, Geert Antonio, Jurgen Callaerts, Els Devlies, Kenneth Heylen, Bram Van Keer, Marc Van den Bogaert, Katusha Vervloesem, Raf De Schepper, Ilse Moons, Geert Van der Auwera, Marc Verschueren, Wendy Weckhuysen, Christine Jacobs, Jarrik Peeters, Bart Peeters, Annelien Schoofs, Francy Van der Wildt, Werner Joris, Anny Van Aeken, Marc Verrept, André Gielis, Dieter Wijckmans, Veerle De Beuckeleer
Stemmen voor 23
Benjamin De Roeck, Kenneth Heylen, Annelien Schoofs, Bart Peeters, Geert Antonio, Jurgen Callaerts, Geert Van der Auwera, André Gielis, Christine Jacobs, Jarrik Peeters, Francy Van der Wildt, Bram Van Keer, Katusha Vervloesem, Marc Van den Bogaert, Raf De Schepper, Wendy Weckhuysen, Ilse Moons, Anny Van Aeken, Marc Verrept, Marc Verschueren, Dieter Wijckmans, Els Devlies, Werner Joris
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
6.

2022_OR_00034 - Preventie en Welzijn - Vaststelling Jaaractieplan 2022 - Goedkeuring

2022_OR_00034 - Preventie en Welzijn - Vaststelling Jaaractieplan 2022 - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

De welzijnswet verplicht iedere werkgever om de risico's te evalueren, te inventariseren en de nodige preventieve maatregelen te treffen ter bevordering van het welzijn van zijn werknemers op het werk. Die maatregelen moeten opgenomen worden in het jaaractieplan.

De gemeenteraad van 28 januari 2021 stelde het globaal preventieplan en jaaractieplan 2021 vast.  

Argumentatie

Het jaaractieplan (JAP) is de praktische uitwerking van het vijfjaarlijks globaal preventieplan waarin de aandachtspunten en risico's van het bedrijf, op het vlak van welzijn op het werk, uitgeschreven staan voor het komende jaar.

Een interne werkgroep met de algemeen directeur, de interne preventieadviseur, de afdeling facilitair management en veiligheid, de deskundige mens en organisatie en de expert personeel en organisatie stelden het jaaractieplan op. Deze werkgroep zorgt voor de opvolging en de uitvoering van de actiepunten.

De preventieadviseur geeft een positief advies over dit jaaractieplan.

Het globaal preventieplan is goedgekeurd door de gemeenteraad van 28 januari 2021. De raad voor maatschappelijk welzijn stelde dit heden nog niet vast. Het jaaractieplan 2022 zal voor advies worden voorgelegd aan het BOC van 4 april 2022.

De interne preventieadviseur, tewerkgesteld bij IGEAN, ondersteunt het bestuur in de uitvoering van het jaaractieplan. 

Juridische grond

Welzijnswet van 4 augustus 1996, refererende naar het dynamisch risicobeheersingssysteem (DRBS).

Het Koninklijk Besluit van 27 maart 1998, betreffende het welzijnsbeleid.

De wet van 28 februari 2014 tot aanvulling van de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk wat de preventie van psychosociale risico's op het werk betreft, waaronder inzonderheid geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.

De wet van 28 maart 2014 tot wijziging van het Gerechtelijk Wetboek en de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk wat de gerechtelijke procedures betreft.

Het koninklijk besluit van 10 april 2014 betreffende de preventie van psychosociale risico's op het werk. Dit nieuwe uitvoeringsbesluit heft het voorgaande KB van 17 mei 2007 op.

De codex over het welzijn op het werk.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn (ocmw) beslist:

Artikel 1

Stelt het globaal preventieplan 2022 zoals opgenomen in bijlage vast.

Artikel 2

Stelt het jaaractieplan 2022 zoals opgenomen in bijlage vast. 

7.

2022_OR_00037 - INTERGEMEENTELIJKE ORGANISATIES - IGEAN dienstverlening - algemene vergadering 24.06.2022 - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Benjamin De Roeck, voorzitter gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn; Geert Antonio, schepen; Jurgen Callaerts, burgemeester; Els Devlies, voorzitster BCSD - schepen; Kenneth Heylen, raadslid N-VA; Bram Van Keer, raadslid N-VA; Marc Van den Bogaert, raadslid N-VA; Katusha Vervloesem, raadslid N-VA; Raf De Schepper, schepen; Ilse Moons, raadslid CD&V ; Geert Van der Auwera, schepen; Marc Verschueren, raadslid CD&V; Wendy Weckhuysen, schepen; Christine Jacobs, raadslid Vooruit en GROEN; Jarrik Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Bart Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Annelien Schoofs, raadslid Vooruit en GROEN; Francy Van der Wildt, raadslid Vooruit en GROEN; Werner Joris, raadslid Vlaams Belang; Anny Van Aeken, raadslid Vlaams Belang; Marc Verrept, raadslid Vlaams Belang; André Gielis, onafhankelijk raadslid; Dieter Wijckmans; Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur
Verontschuldigd
Marleen De Bruyn, raadslid CD&V ; Christoph Marckx, raadslid Vooruit en GROEN
Secretaris
Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2022_OR_00037 - INTERGEMEENTELIJKE ORGANISATIES - IGEAN dienstverlening - algemene vergadering 24.06.2022 - Goedkeuring
Aanwezig
Benjamin De Roeck, Geert Antonio, Jurgen Callaerts, Els Devlies, Kenneth Heylen, Bram Van Keer, Marc Van den Bogaert, Katusha Vervloesem, Raf De Schepper, Ilse Moons, Geert Van der Auwera, Marc Verschueren, Wendy Weckhuysen, Christine Jacobs, Jarrik Peeters, Bart Peeters, Annelien Schoofs, Francy Van der Wildt, Werner Joris, Anny Van Aeken, Marc Verrept, André Gielis, Dieter Wijckmans, Veerle De Beuckeleer
Stemmen voor 14
Benjamin De Roeck, Kenneth Heylen, Geert Antonio, Jurgen Callaerts, Geert Van der Auwera, Bram Van Keer, Katusha Vervloesem, Marc Van den Bogaert, Raf De Schepper, Wendy Weckhuysen, Ilse Moons, Marc Verschueren, Dieter Wijckmans, Els Devlies
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 9
Annelien Schoofs, Bart Peeters, André Gielis, Christine Jacobs, Jarrik Peeters, Francy Van der Wildt, Anny Van Aeken, Marc Verrept, Werner Joris
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
7.

2022_OR_00037 - INTERGEMEENTELIJKE ORGANISATIES - IGEAN dienstverlening - algemene vergadering 24.06.2022 - Goedkeuring

2022_OR_00037 - INTERGEMEENTELIJKE ORGANISATIES - IGEAN dienstverlening - algemene vergadering 24.06.2022 - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Het OCMW Rumst is aangesloten bij het intergemeentelijk samenwerkingsverband IGEAN dienstverlening.

Het OCMW werd opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering van IGEAN dienstverlening die op 24.06.2022 om 18.30u die zal gehouden worden in 's Graevenhof, Turnhoutsebaan 439-445 te 2970 Schilde.

De raad van bestuur heeft in zitting van 4. 05. 2022 de dagorde vastgelegd als volgt:

  1. Goedkeuren van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2021
  2. Goedkeuren van het verslag van de revisor over het boekjaar 2021
  3. Goedkeuren van de jaarrekening 2021
  4. Kwijting verlenen aan de bestuurders en aan de revisor over het boekjaar 2021.

volgende documenten zijn beschikbaar:

  1. De uittreksels uit de beslissingen van de raad van bestuur van 4.05.2022
  2. De cijfergegevens over de inwoners en het kapitaal
  3. Het jaarverslag 2021 met de jaarrekening 2021
Argumentatie

Alle documenten zijn opgenomen als bijlage en kunnen teruggevonden worden in de map 'algemene vergaderingen' op het infonet van IGEAN.

Juridische grond

Het Decreet van 6 juli 2001 houdende de Intergemeentelijke samenwerking;

Artikel 44, 1° en 3° alinea van het decreet van 6 juli 2001 boudende de intergemeentelijke samenwerking, waarin opgenomen is dat de gemeenten, deelnemers van een intergemeentelijk samenwerkingsverband hun vertegenwoordigers voor een algemene vergadering van het intergemeentelijk samenwerkingsverband bij gemeenteraadsbesluit dienen aan te wijzen uit de leden van de gemeenteraad en dat dergelijke benoemingsprocedure met de vaststelling van het stemgedrag van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering;

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn (ocmw) beslist:

Artikel 1

Het vast bureau neemt kennis van de uitnodiging voor de algemene vergadering van IGEAN dienstverlening op 24.06.2022 en stelt voor om de geagendeerde punten goed te keuren.

Artikel 2

De Raad neemt kennis van van de uitnodiging voor de algemene vergadering van IGEAN dienstverlening op 24.06.2022 en keurt de geagendeerde punten goed.

8.

2022_OR_00030 - INTERGEMEENTELIJKE ORGANISATIES - IGEAN milieu & veiligheid- algemene vergadering 24.06.2022 - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Benjamin De Roeck, voorzitter gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn; Geert Antonio, schepen; Jurgen Callaerts, burgemeester; Els Devlies, voorzitster BCSD - schepen; Kenneth Heylen, raadslid N-VA; Bram Van Keer, raadslid N-VA; Marc Van den Bogaert, raadslid N-VA; Katusha Vervloesem, raadslid N-VA; Raf De Schepper, schepen; Ilse Moons, raadslid CD&V ; Geert Van der Auwera, schepen; Marc Verschueren, raadslid CD&V; Wendy Weckhuysen, schepen; Christine Jacobs, raadslid Vooruit en GROEN; Jarrik Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Bart Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Annelien Schoofs, raadslid Vooruit en GROEN; Francy Van der Wildt, raadslid Vooruit en GROEN; Werner Joris, raadslid Vlaams Belang; Anny Van Aeken, raadslid Vlaams Belang; Marc Verrept, raadslid Vlaams Belang; André Gielis, onafhankelijk raadslid; Dieter Wijckmans; Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur
Verontschuldigd
Marleen De Bruyn, raadslid CD&V ; Christoph Marckx, raadslid Vooruit en GROEN
Secretaris
Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2022_OR_00030 - INTERGEMEENTELIJKE ORGANISATIES - IGEAN milieu & veiligheid- algemene vergadering 24.06.2022 - Goedkeuring
Aanwezig
Benjamin De Roeck, Geert Antonio, Jurgen Callaerts, Els Devlies, Kenneth Heylen, Bram Van Keer, Marc Van den Bogaert, Katusha Vervloesem, Raf De Schepper, Ilse Moons, Geert Van der Auwera, Marc Verschueren, Wendy Weckhuysen, Christine Jacobs, Jarrik Peeters, Bart Peeters, Annelien Schoofs, Francy Van der Wildt, Werner Joris, Anny Van Aeken, Marc Verrept, André Gielis, Dieter Wijckmans, Veerle De Beuckeleer
Stemmen voor 14
Benjamin De Roeck, Kenneth Heylen, Geert Antonio, Jurgen Callaerts, Geert Van der Auwera, Bram Van Keer, Katusha Vervloesem, Marc Van den Bogaert, Raf De Schepper, Wendy Weckhuysen, Ilse Moons, Marc Verschueren, Dieter Wijckmans, Els Devlies
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 9
Annelien Schoofs, Bart Peeters, André Gielis, Christine Jacobs, Jarrik Peeters, Francy Van der Wildt, Anny Van Aeken, Marc Verrept, Werner Joris
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
8.

2022_OR_00030 - INTERGEMEENTELIJKE ORGANISATIES - IGEAN milieu & veiligheid- algemene vergadering 24.06.2022 - Goedkeuring

2022_OR_00030 - INTERGEMEENTELIJKE ORGANISATIES - IGEAN milieu & veiligheid- algemene vergadering 24.06.2022 - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Het OCMW Rumst is aangesloten bij het intergemeentelijk samenwerkingsverband IGEAN milieu & veiligheid.

Het OCMW Rumst werd opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering van IGEAN milieu & veiligheid die op 24.06.2022 om 18.30u die zal gehouden worden in 's Graevenhof, Turnhoutsebaan 439-445 te 2970 Schilde.

De raad van bestuur heeft in zitting van 4. 05.2022 de dagorde vastgelegd als volgt:

  1. Goedkeuren van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2021
  2. Goedkeuren van het verslag van de revisor over het boekjaar 2021
  3.  Goedkeuren van de jaarrekening 2021
  4. Kwijting verlenen aan de bestuurders en aan de revisor over het boekjaar 2021
  5. Benoemen van een bestuurder en leden adviescomités.

Vanaf heden zijn volgende documenten beschikbaar:

  1. de uittreksels uit de beslissingen van de raad van bestuur van 4. 05. 2022
  2. de cijfergegevens over de inwoners en het kapitaal
  3. het jaarverslag 2021 met de jaarrekening 2021.
Argumentatie

Alle documenten zijn opgenomen als bijlage en kunnen teruggevonden worden in de map 'algemene vergaderingen' op het infonet van IGEAN.

Juridische grond

Het Decreet van 6 juli 2001 houdende de Intergemeentelijke samenwerking;

Artikel 44, 1° en 3° alinea van het decreet van 6 juli 2001 boudende de intergemeentelijke samenwerking, waarin opgenomen is dat de gemeenten, deelnemers van een intergemeentelijk samenwerkingsverband hun vertegenwoordigers voor een algemene vergadering van het intergemeentelijk samenwerkingsverband bij gemeenteraadsbesluit dienen aan te wijzen uit de leden van de gemeenteraad en dat dergelijke benoemingsprocedure met de vaststelling van het stemgedrag van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering;

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn (ocmw) beslist:

Artikel 1

Het vast bureau neemt kennis van de uitnodiging voor de algemene vergadering van IGEAN milieu & veiligheid op 24.06.2022 en stelt voor om de geagendeerde punten goed te keuren.

Artikel 2

De Raad neemt kennis van van de uitnodiging voor de algemene vergadering van IGEAN milieu & veiligheid op 24.06.2022 en keurt de geagendeerde punten goed.

9.

2022_OR_00038 - Intern organisatiebeheer - rapport 2021 - Kennisneming

Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig
Benjamin De Roeck, voorzitter gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn; Geert Antonio, schepen; Jurgen Callaerts, burgemeester; Els Devlies, voorzitster BCSD - schepen; Kenneth Heylen, raadslid N-VA; Bram Van Keer, raadslid N-VA; Marc Van den Bogaert, raadslid N-VA; Katusha Vervloesem, raadslid N-VA; Raf De Schepper, schepen; Ilse Moons, raadslid CD&V ; Geert Van der Auwera, schepen; Marc Verschueren, raadslid CD&V; Wendy Weckhuysen, schepen; Christine Jacobs, raadslid Vooruit en GROEN; Jarrik Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Bart Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Annelien Schoofs, raadslid Vooruit en GROEN; Francy Van der Wildt, raadslid Vooruit en GROEN; Werner Joris, raadslid Vlaams Belang; Anny Van Aeken, raadslid Vlaams Belang; Marc Verrept, raadslid Vlaams Belang; André Gielis, onafhankelijk raadslid; Dieter Wijckmans; Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur
Verontschuldigd
Marleen De Bruyn, raadslid CD&V ; Christoph Marckx, raadslid Vooruit en GROEN
Secretaris
Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur
9.

2022_OR_00038 - Intern organisatiebeheer - rapport 2021 - Kennisneming

2022_OR_00038 - Intern organisatiebeheer - rapport 2021 - Kennisneming

Motivering

Aanleiding en context

Het decreet lokaal bestuur bepaalt dat het organisatiebeheersingssysteem wordt vastgesteld door de algemeen directeur, na overleg met het managementteam. Het algemene kader van het organisatiebeheersingssysteem en de elementen daarin die raken aan de rol en de bevoegdheden van de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn zijn onderworpen aan de goedkeuring van de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn.

Doelstellingen, actieplannen en acties worden opgenomen binnen het meerjarenplan.

De algemeen directeur rapporteert jaarlijks aan het college van burgemeester en schepenen, de gemeenteraad, de raad voor maatschappelijk welzijn en het vast bureau over de organisatiebeheersing in het voorgaande kalenderjaar. Die rapportering gebeurt jaarlijks uiterlijk voor 30 juni.

Het overzicht in bijlage van de realisaties in 2021  wordt aan de respectievelijke besluitvormingsorganen ter kennisgeving voorgelegd.

Argumentatie

Met de kennisname van het tussentijds rapport intern organisatiebeheer staan mandatarissen en managementteam stil bij de werkorganisatie en haar noden in functie van het realiseren van hoofdstuk 5 - afdeling 1 van het decreet lokaal bestuur waarin bepalingen rond "organisatiebeheersing" werden opgenomen:

Hoofdstuk 5.
Organisatiebeheersing en audit
Afdeling 1.
Organisatiebeheersing
 
Art. 217.
Organisatiebeheersing is het geheel van maatregelen en procedures die
ontworpen zijn om een redelijke zekerheid te verschaffen dat men:
1° de vastgelegde doelstellingen bereikt en de risico’s om deze te bereiken kent en
beheerst;
2° wetgeving en procedures naleeft;
3° over betrouwbare financiële en beheersrapportering beschikt;
4° op een effectieve en efficiënte wijze werkt en de beschikbare middelen economisch inzet;
5° de activa beschermt en fraude voorkomt.
 
Art. 218.
Het organisatiebeheersingssysteem bepaalt op welke wijze de organisatiebeheersing van de gemeente en het openbaar centrum voor maatschappelijk
welzijn wordt georganiseerd, met inbegrip van de te nemen controlemaatregelen, procedures en de aanwijzing van de personeelsleden en organen die ervoor verantwoordelijk zijn, en de rapporteringsverplichtingen van de personeelsleden die bij het organisatiebeheersingssysteem betrokken zijn.
Het organisatiebeheersingssysteem beantwoordt minstens aan het principe van functiescheiding waar mogelijk en is verenigbaar met de continuïteit van de werking van de gemeentelijke diensten.
 
Art. 219.
Het organisatiebeheersingssysteem wordt vastgesteld door de algemeen directeur, na overleg met het managementteam. Het algemene kader vanhet organisatiebeheersingssysteem en de elementen daarin die raken aan de rol en de bevoegdheden van de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn zijn onderworpen aan de goedkeuring van de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn. De algemeen directeur rapporteert jaarlijks aan het college van burgemeester en schepenen, de gemeenteraad, de raad voor maatschappelijk welzijn en het vast bureau over de organisatiebeheersing. Die rapportering gebeurt jaarlijks uiterlijk voor 30 juni van het daaropvolgende jaar.
 
Art. 220.
Met behoud van de toepassing van artikel 57, 85 en 196 kan de algemeen directeur, binnen de grenzen van het organisatiebeheersingssysteem, zijn bevoegdheden toevertrouwen aan andere personeelsleden van de gemeente of het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn. Ook de financieel directeur kan zijn bevoegdheden toevertrouwen aan andere personeelsleden van de gemeente of het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn. In beide gevallen gebeurt dat schriftelijk en met een ondubbelzinnige omschrijving van de toegekende bevoegdheden en de daaraan verbonden opdrachten, middelen en rapporteringsverplichtingen. De toepassing van het eerste lid ontslaat de algemeen directeur of de financieel directeur nooit van zijn verantwoordelijkheid.
Juridische grond

Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn (ocmw) beslist:

Artikel 1

neemt kennis van het in bijlage opgenomen rapport intern organisatiebeheer 2021.

10.

2022_OR_00025 - Intergemeentelijke organisatie - ALGEMENE VERGADERING VAN ETHIAS 9 JUNI 2022 - Kennisneming

Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig
Benjamin De Roeck, voorzitter gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn; Geert Antonio, schepen; Jurgen Callaerts, burgemeester; Els Devlies, voorzitster BCSD - schepen; Kenneth Heylen, raadslid N-VA; Bram Van Keer, raadslid N-VA; Marc Van den Bogaert, raadslid N-VA; Katusha Vervloesem, raadslid N-VA; Raf De Schepper, schepen; Ilse Moons, raadslid CD&V ; Geert Van der Auwera, schepen; Marc Verschueren, raadslid CD&V; Wendy Weckhuysen, schepen; Christine Jacobs, raadslid Vooruit en GROEN; Jarrik Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Bart Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Annelien Schoofs, raadslid Vooruit en GROEN; Francy Van der Wildt, raadslid Vooruit en GROEN; Werner Joris, raadslid Vlaams Belang; Anny Van Aeken, raadslid Vlaams Belang; Marc Verrept, raadslid Vlaams Belang; André Gielis, onafhankelijk raadslid; Dieter Wijckmans; Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur
Verontschuldigd
Marleen De Bruyn, raadslid CD&V ; Christoph Marckx, raadslid Vooruit en GROEN
Secretaris
Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur
10.

2022_OR_00025 - Intergemeentelijke organisatie - ALGEMENE VERGADERING VAN ETHIAS 9 JUNI 2022 - Kennisneming

2022_OR_00025 - Intergemeentelijke organisatie - ALGEMENE VERGADERING VAN ETHIAS 9 JUNI 2022 - Kennisneming

Motivering

Aanleiding en context

De leden van de coöperatieve vennootschap houden hun gewone algemene jaarvergadering op donderdag 9 juni 2022 om 10.30u in het "Square Brussels Convention Centre" op de Kunstberg in 1000 Brussel.

De agenda van de algemene vergadering ziet er als volgt uit:

1.Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2021

2.Goedkeuring van de jaarrekeningen afgesloten op 31 december 2021 en bestemming van het resultaat

3.Kwijting te verlenen aan de bestuurders voor hun mandaat

4.Kwijting te verlenen aan de commissaris voor zijn opdracht

5.Statutaire benoemingen

Juridische grond
Decreet lokaal bestuur 22 december 2017 en latere wijzigingen.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn (ocmw) beslist:

Artikel 1

neemt kennis van het laattijdig bezorgen van de agendapunten van de algemene vergadering van Ethias voor behandeling op de raad van 19 mei 2022.

11.

2022_OR_00031 - Intergemeentelijke organisatie - TWEEDE OPROEP BUITEGENWONE ALGEMENE VERGADERING VAN ETHIAS 9 JUNI 2022 - Kennisneming

Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig
Benjamin De Roeck, voorzitter gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn; Geert Antonio, schepen; Jurgen Callaerts, burgemeester; Els Devlies, voorzitster BCSD - schepen; Kenneth Heylen, raadslid N-VA; Bram Van Keer, raadslid N-VA; Marc Van den Bogaert, raadslid N-VA; Katusha Vervloesem, raadslid N-VA; Raf De Schepper, schepen; Ilse Moons, raadslid CD&V ; Geert Van der Auwera, schepen; Marc Verschueren, raadslid CD&V; Wendy Weckhuysen, schepen; Christine Jacobs, raadslid Vooruit en GROEN; Jarrik Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Bart Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Annelien Schoofs, raadslid Vooruit en GROEN; Francy Van der Wildt, raadslid Vooruit en GROEN; Werner Joris, raadslid Vlaams Belang; Anny Van Aeken, raadslid Vlaams Belang; Marc Verrept, raadslid Vlaams Belang; André Gielis, onafhankelijk raadslid; Dieter Wijckmans; Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur
Verontschuldigd
Marleen De Bruyn, raadslid CD&V ; Christoph Marckx, raadslid Vooruit en GROEN
Secretaris
Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur
11.

2022_OR_00031 - Intergemeentelijke organisatie - TWEEDE OPROEP BUITEGENWONE ALGEMENE VERGADERING VAN ETHIAS 9 JUNI 2022 - Kennisneming

2022_OR_00031 - Intergemeentelijke organisatie - TWEEDE OPROEP BUITEGENWONE ALGEMENE VERGADERING VAN ETHIAS 9 JUNI 2022 - Kennisneming

Motivering

Aanleiding en context

Tijdens de algemene vergadering van 5 mei 2022 werd het vereiste aanwezigheidsquorum niet bereikt. De vennoten van EthiasCo zullen bijgevolg op donderdag 9 juni 2022 om 10.00u, in het "Square Brussels Convention Centre" op de Kunstberg in 1000 Brussel, een tweede buitengewone algemene vergadering houden die zal besluiten over een wijziging van de statuten. Deze buitengewone algemene vergadering zal geldig beraadslagen ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde vennoten.

De agenda van deze vergadering goedgekeurd in CBS van 11 april 2022 en de gemeenteraad van 28 april 2022 ziet er als volgt uit:

1. Vaststelling van de omzetting van het kapitaal in een statutair onbeschikbare eigen vermogensrekening

2. Aanneming van de rechtsvorm van de besloten vennootschap in toepassing van artikel 41 § 4 van de wet van 23 maart 2019 tot invoering van het wetboek van vennootschappen en           verenigingen

3. Aanneming van de statuten van de besloten vennootschap

4. Opdracht aan ondergetekende notaris om de coördinatie van de statuten op te stellen en neer te leggen

5. Mandaat van de bestuurders en de leden van Client Board

Juridische grond
Decreet lokaal bestuur 22 december 2017 en latere wijzigingen.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn (ocmw) beslist:

Artikel 1

neemt kennis van de laattijdige bezorging van deze tweede oproep van de buitengewone algemene vergadering van Ethias voor behandeling op de raad van 19 mei 2022.

12.

2022_OR_00028 - Actualisering huishoudelijk reglement en wachtlijstbeheer GAW Hof van Crequi - Goedkeuring

Goedgekeurd

Notulen

Voor een woordelijk verslag van de bespreking wordt verwezen naar de audio-opname.

Schepen Els Devlies geeft een toelichting bij het amendement dat werd ingediend naar aanleiding van de bespreking in de raadscommissie.

Samenstelling

Aanwezig
Benjamin De Roeck, voorzitter gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn; Geert Antonio, schepen; Jurgen Callaerts, burgemeester; Els Devlies, voorzitster BCSD - schepen; Kenneth Heylen, raadslid N-VA; Bram Van Keer, raadslid N-VA; Marc Van den Bogaert, raadslid N-VA; Katusha Vervloesem, raadslid N-VA; Raf De Schepper, schepen; Ilse Moons, raadslid CD&V ; Geert Van der Auwera, schepen; Marc Verschueren, raadslid CD&V; Wendy Weckhuysen, schepen; Christine Jacobs, raadslid Vooruit en GROEN; Jarrik Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Bart Peeters, raadslid Vooruit en GROEN; Annelien Schoofs, raadslid Vooruit en GROEN; Francy Van der Wildt, raadslid Vooruit en GROEN; Werner Joris, raadslid Vlaams Belang; Anny Van Aeken, raadslid Vlaams Belang; Marc Verrept, raadslid Vlaams Belang; André Gielis, onafhankelijk raadslid; Dieter Wijckmans; Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur
Verontschuldigd
Marleen De Bruyn, raadslid CD&V ; Christoph Marckx, raadslid Vooruit en GROEN
Secretaris
Veerle De Beuckeleer, algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2022_OR_00028 - Actualisering huishoudelijk reglement en wachtlijstbeheer GAW Hof van Crequi - Goedkeuring
Aanwezig
Benjamin De Roeck, Geert Antonio, Jurgen Callaerts, Els Devlies, Kenneth Heylen, Bram Van Keer, Marc Van den Bogaert, Katusha Vervloesem, Raf De Schepper, Ilse Moons, Geert Van der Auwera, Marc Verschueren, Wendy Weckhuysen, Christine Jacobs, Jarrik Peeters, Bart Peeters, Annelien Schoofs, Francy Van der Wildt, Werner Joris, Anny Van Aeken, Marc Verrept, André Gielis, Dieter Wijckmans, Veerle De Beuckeleer
Stemmen voor 23
Benjamin De Roeck, Kenneth Heylen, Annelien Schoofs, Bart Peeters, Geert Antonio, Jurgen Callaerts, Geert Van der Auwera, André Gielis, Christine Jacobs, Jarrik Peeters, Francy Van der Wildt, Bram Van Keer, Katusha Vervloesem, Marc Van den Bogaert, Raf De Schepper, Wendy Weckhuysen, Ilse Moons, Anny Van Aeken, Marc Verrept, Marc Verschueren, Dieter Wijckmans, Els Devlies, Werner Joris
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
12.

2022_OR_00028 - Actualisering huishoudelijk reglement en wachtlijstbeheer GAW Hof van Crequi - Goedkeuring

2022_OR_00028 - Actualisering huishoudelijk reglement en wachtlijstbeheer GAW Hof van Crequi - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

De 67 assistentiewoningen in Hof van Crequi zijn toegankelijk voor 65-plussers die behoefte hebben aan dienstverlening en zorg op maat, maar tevens ook over voldoende zelfredzaamheid beschikken om zelfstandig te leven.

Vanuit dit uitgangspunt werd het toewijzingsbeleid voor de assistentiewoningen herbekeken. Het huishoudelijk reglement werd geactualiseerd.  In het vorige huishoudelijk reglement werden enkel de lokale binding, leeftijd bij aanvraag en inschrijvingsdatum op de wachtlijst in rekening genomen. Aan het nieuwe reglement werden de opnamecriteria zorgnood en wooncomfort toegevoegd om een correcte inschatting van de nood aan een assistentiewoning of eventuele andere woonzorgvorm te kunnen maken. 

De raad voor maatschappelijk welzijn is bevoegd voor de toewijzing van assistentiewoningen. 

De raad voor maatschappelijk welzijn kan een huishoudelijk reglement goedkeuren waarin concreet wordt bepaald dat het vast bureau instaat voor de concrete toewijzing van de assistentiewoningen. Hetzelfde geldt voor de indexatie van de dagprijs, mits toestemming van het agentschap Zorg en Gezondheid.

De aanpassingen aan het huishoudelijk reglement treden 30 dagen na goedkeuring door de raad voor maatschappelijk welzijn in werking. Indien er voor die datum nog flats ter beschikking komen van kandidaat-bewoners dan worden deze goedgekeurd op basis van de eerste inschrijvingsdatum op de wachtlijst.

Argumentatie

De wachtlijst is opgebouwd uit een aantal criteria die de noodzaak van een assistentiewoning onderbouwen.

De inschrijvingsdatum op de wachtlijst en lokale binding zijn erg belangrijk en tellen beide voor 30% van de totale punten.

Het criterium zorgnood telt mee voor 25% van de totale punten. De behoefte aan hulpmiddelen en ondersteuning wordt hierin meegenomen.

Het criterium wooncomfort telt voor 15% van de totale punten. In dit criterium wordt de sociaal economische status van de kandidaat-bewoner meegenomen. Kandidaten die een sociale woning huren scoren hier hoger dan kandidaten die een eigen woning bezitten.

De raad voor maatschappelijk welzijn kan het geactualiseerde huishoudelijk reglement goedkeuren waarin  wordt bepaald dat het vast bureau instaat voor de concrete toewijzing van elke assistentiewoning. Vervolgens moet elke toewijzing niet meer langs de raad voor maatschappelijk welzijn maar is een individuele toewijzing door het vast bureau overeenkomstig het huishoudelijk reglement mogelijk.

Juridische grond

De assistentiewoningen zijn erkend door het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid onder het nummer CE 1907.

Het wettelijk kader van GAW Hof van Crequi is het woonzorgdecreet van 15 februari 2019 en de bijhorende bijlagen en uitvoeringsbesluiten

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn (ocmw) beslist:

Artikel 1

keurt de wijzigingen aan het huishoudelijk reglement en wachtlijsbeheer voor GAW Hof van Crequi goed.

Artikel 2

keurt de delegatie van de bevoegdheid tot toewijzing van de assistentiewoningen en de indexatie van de dagprijs door het vast bureau goed.

Artikel 3

de flats die op dit moment gerenoveerd worden, worden aan de hand van het nieuwe reglement toegewezen.

IR 2.

Amendement van raadslid Els Devlies: wachtlijstbeheer assistentiewoningen hof van crequi

Behandeld
IR 2.

Amendement van raadslid Els Devlies: wachtlijstbeheer assistentiewoningen hof van crequi

Amendement van raadslid Els Devlies: wachtlijstbeheer assistentiewoningen hof van crequi
Koppeling aan agendapunt
13.

2022_OR_00027 - Hoogvelden seniorenwoningen - Delegatie bevoegdheid Raad naar Vast Bureau i.k.v. afwijking voorwaarden en aanpassing opnamevoorwaarde lokale binding - Goedkeuring

Goedgekeurd
13.

2022_OR_00027 - Hoogvelden seniorenwoningen - Delegatie bevoegdheid Raad naar Vast Bureau i.k.v. afwijking voorwaarden en aanpassing opnamevoorwaarde lokale binding - Goedkeuring

2022_OR_00027 - Hoogvelden seniorenwoningen - Delegatie bevoegdheid Raad naar Vast Bureau i.k.v. afwijking voorwaarden en aanpassing opnamevoorwaarde lokale binding - Goedkeuring
14.

2022_OR_00026 - KINA Welzijnsvereniging - Uittreden OCMW Rumst - Goedkeuring

Goedgekeurd
14.

2022_OR_00026 - KINA Welzijnsvereniging - Uittreden OCMW Rumst - Goedkeuring

2022_OR_00026 - KINA Welzijnsvereniging - Uittreden OCMW Rumst - Goedkeuring
15.

2022_OR_00029 - Wijkactiviteit Beekvelden ten voordele van Oekraïense vluchtelingen - Aanvaarden schenking opbrengst - Goedkeuring

Goedgekeurd
15.

2022_OR_00029 - Wijkactiviteit Beekvelden ten voordele van Oekraïense vluchtelingen - Aanvaarden schenking opbrengst - Goedkeuring

2022_OR_00029 - Wijkactiviteit Beekvelden ten voordele van Oekraïense vluchtelingen - Aanvaarden schenking opbrengst - Goedkeuring
16.

2022_OR_00041 - Mondelinge vragen - Mondelinge vragen Raad voor Maatschappelijk Welzijn - Kennisneming

Kennis genomen
16.

2022_OR_00041 - Mondelinge vragen - Mondelinge vragen Raad voor Maatschappelijk Welzijn - Kennisneming

2022_OR_00041 - Mondelinge vragen - Mondelinge vragen Raad voor Maatschappelijk Welzijn - Kennisneming