De gemeente is aangesloten bij het intergemeentelijk samenwerkingsverband Pidpa.
De gemeente werd per aangetekend schrijven op 22 oktober 2021 opgeroepen deel te nemen aan de bijzondere algemeen vergadering van Pidpa die op 17 december 2021 plaats heeft om 11.30u.
De raad van bestuur heeft besloten om over te gaan tot de organisatie van een buitengewone algemene vergadering op afstand.
De agenda van deze buitengewone algemene vergadering is als volgt:
1. Nazicht van de raadsbesluiten voor de afgevaardigden.
2. Begroting 2022
3. Toetredingen
4. Benoemingen
5. Code van goed bestuur
6. Varia
a) Synergie Pidpa/water-link en samenwerking Pidpa/Aquafin – stand van zaken – toelichting
b) Vragen van vennoten
7. Goedkeuring van het verslag van de vergadering
De gemeenteraad wordt gevraagd een standpunt te bepalen voor de afgevaardigde voor de digitale vergadering op afstand.
• Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen
• Het decreet intergemeentelijke samenwerking
zijn goedkeuring te geven voor de agenda van de digitale bijzondere algemene vergadering van Pidpa op 17 december 2021.
Akte te nemen van de strategieën en de te ontwikkelen activiteiten van Pidpa m.b.t. het boekjaar 2022.
Goedkeuring te verlenen aan de door de raad van bestuur van Pidpa voorgelegde begroting 2022 en het toelichtend verslag.
Goedkeuring te verlenen aan de benoemingen.
Aan de vertegenwoordiger wordt de opdracht gegeven om op de buitengewone algemene vergadering van 17 december 2021, overeenkomstig deze beslissing te stemmen alsook de benoemingen goed te keuren, evenals op elke andere algemene vergadering die wordt samengeroepen ter behandeling van de agendapunten van deze vergadering.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en zal onverwijld een afschrift van deze beslissing bezorgen aan Pidpa, Desguinlei 246 te 2018 Antwerpen.