Terug College van burgemeester en schepenen

ma 25/05/2020 - 14:00 Gemeentehuis

Bespreekpunten

Grondgebiedzaken

Vrije tijd

0739 - Overig kunst- en cultuurbeleid

  • In het meerjarenplan werd de intentie opgenomen om de subsidiereglementen in de vrijetijdssector te evalueren en beter op elkaar af te stemmen met het oog op een fair, transparant en laagdrempelig subsidiesysteem, zowel naar werking als naar infrastructuur voor verenigingen en vrijetijdsinitiatieven.

    Het reglement 'Subsidiereglement bijzondere cultuurprojecten' werd geëvalueerd en structureel afgestemd met de andere subsidiereglementen met behoud van sectorspecifieke accenten.

  • In het meerjarenplan werd de intentie opgenomen om de subsidiereglementen in de vrijetijdssector te evalueren en beter op elkaar af te stemmen met het oog op een fair, transparant en laagdrempelig subsidiesysteem, zowel naar werking als naar infrastructuur voor verenigingen en vrijetijdsinitiatieven.

    Het 'Subsidiereglement wijkverenigingen' werd geëvalueerd en structureel afgestemd met de andere subsidiereglementen met behoud van sectorspecifieke accenten.

  • In het meerjarenplan werd de intentie opgenomen om de subsidiereglementen in de vrijetijdssector te evalueren en beter op elkaar af te stemmen met het oog op een fair, transparant en laagdrempelig subsidiesysteem, zowel naar werking als naar infrastructuur voor verenigingen en vrijetijdsinitiatieven.

    Het reglement 'Subsidiereglement voor erkende cultuurverenigingen' werd geëvalueerd en structureel afgestemd met de andere subsidiereglementen met behoud van sectorspecifieke accenten.

0740 - Sport

  • In het meerjarenplan werd de intentie opgenomen om de subsidiereglementen in de vrijetijdssector  te evalueren en beter op elkaar af te stemmen met het oog op een fair, transparant en laagdrempelig subsidiesysteem zowel naar werking als naar infrastructuur voor verenigingen en vrijetijdsinitiatieven.

    Een eerste aanzet hierin is het evalueren van de erkenningsreglementen voor verenigingen in de verschillende sectoren en herleiden tot één uniform reglement.

     

  • In het meerjarenplan werd de intentie opgenomen om de subsidiereglementen in de vrijetijdssector  te evalueren en beter op elkaar af te stemmen met het oog op een fair, transparant en laagdrempelig subsidiesysteem zowel naar werking als naar infrastructuur voor verenigingen en vrijetijdsinitiatieven.

    Het reglement "Werkingssubsidie sportverenigingen" werd geëvalueerd en structureel afgestemd met de andere subsidiereglementen met behoud van sectorspecifieke accenten. 

     

     

  • In het meerjarenplan werd de intentie opgenomen om de subsidiereglementen in de vrijetijdssector  te evalueren en beter op elkaar af te stemmen met het oog op een fair, transparant en laagdrempelig subsidiesysteem zowel naar werking als naar infrastructuur voor verenigingen en vrijetijdsinitiatieven.

    Het reglement " subsidie jeugdwerking sportverenigingen" werd geëvalueerd en structureel afgestemd met de andere subsidiereglementen met behoud van sectorspecifieke accenten. 

     Het reglement "kadervorming in de jeugdsport" wordt binnen hetzelfde reglement opgenomen.

     

  • In het meerjarenplan werd de intentie opgenomen om de subsidiereglementen in de vrijetijdssector  te evalueren en beter op elkaar af te stemmen met het oog op een fair, transparant en laagdrempelig subsidiesysteem zowel naar werking als naar infrastructuur voor verenigingen en vrijetijdsinitiatieven.

    Het reglement "subsidie buurtfeesten / evenementen voor het goede doel" werd geëvalueerd en structureel afgestemd met de andere subsidiereglementen met behoud van sectorspecifieke accenten. 

     

     

  • In het meerjarenplan werd de intentie opgenomen om de subsidiereglementen in de vrijetijdssector  te evalueren en beter op elkaar af te stemmen met het oog op een fair, transparant en laagdrempelig subsidiesysteem zowel naar werking als naar infrastructuur voor verenigingen en vrijetijdsinitiatieven.

    Het reglement " subsidie grascheques" werd geëvalueerd en structureel afgestemd met de andere subsidiereglementen met behoud van sectorspecifieke accenten. 

     

     

  • In het meerjarenplan werd de intentie opgenomen om de subsidiereglementen in de vrijetijdssector  te evalueren en beter op elkaar af te stemmen met het oog op een fair, transparant en laagdrempelig subsidiesysteem zowel naar werking als naar infrastructuur voor verenigingen en vrijetijdsinitiatieven.

    Het reglement " subsidie sportpromotie sportverenigingen" werd geëvalueerd en structureel afgestemd met de andere subsidiereglementen met behoud van sectorspecifieke accenten. 

     

     

  • In het meerjarenplan werd de intentie opgenomen om de subsidiereglementen in de vrijetijdssector  te evalueren en beter op elkaar af te stemmen met het oog op een fair, transparant en laagdrempelig subsidiesysteem zowel naar werking als naar infrastructuur voor verenigingen en vrijetijdsinitiatieven.

    De reglementen  "infrastructuursubsidie sportverenigingen" en "subsidie voor bouw, verbouwing en sanering van jeugdlokalen" werden structureel op elkaar afgestemd  met behoud van sectorspecifieke accenten. In het reglement werden nog meer duurzaamheidsprincipes ingebouwd als voorwaarde voor subsidiëring. 

     

     

  • In het meerjarenplan werd de intentie opgenomen om de subsidiereglementen in de vrijetijdssector  te evalueren en beter op elkaar af te stemmen met het oog op een fair, transparant en laagdrempelig subsidiesysteem zowel naar werking als naar infrastructuur voor verenigingen en vrijetijdsinitiatieven.

    Het reglement " ondersteuning tornooien sportverenigingen" werd geëvalueerd en structureel afgestemd met de andere subsidiereglementen met behoud van sectorspecifieke accenten. 

     

     

0705 - Gemeenschapscentrum

0750 - Jeugd

  • In het meerjarenplan werd de intentie opgenomen om de subsidiereglementen in de vrijetijdssector te evalueren en beter op elkaar af te stemmen met het oog op een fair, transparant en laagdrempelig subsidiesysteem, zowel naar werking als naar infrastructuur voor verenigingen en vrijetijdsinitiatieven.

    Het reglement 'Subsidiereglement werking jeugdbewegingen' werd geëvalueerd en structureel afgestemd met de andere subsidiereglementen met behoud van sectorspecifieke accenten.

  • In het meerjarenplan werd de intentie opgenomen om de subsidiereglementen in de vrijetijdssector te evalueren en beter op elkaar af te stemmen met het oog op een fair, transparant en laagdrempelig subsidiesysteem, zowel naar werking als naar infrastructuur voor verenigingen en vrijetijdsinitiatieven.

    Het reglement 'Subsidiereglement kadervorming' werd geëvalueerd en structureel afgestemd met de andere subsidiereglementen met behoud van sectorspecifieke accenten.

  • In het meerjarenplan werd de intentie opgenomen om de subsidiereglementen in de vrijetijdssector te evalueren en beter op elkaar af te stemmen met het oog op een fair, transparant en laagdrempelig subsidiesysteem, zowel naar werking als naar infrastructuur voor verenigingen en vrijetijdsinitiatieven.

    Het reglement 'Subsidiereglement Security' werd geëvalueerd en structureel afgestemd met de andere subsidiereglementen met behoud van sectorspecifieke accenten.

  • In het meerjarenplan werd de intentie opgenomen om de subsidiereglementen in de vrijetijdssector te evalueren en beter op elkaar af te stemmen met het oog op een fair, transparant en laagdrempelig subsidiesysteem, zowel naar werking als naar infrastructuur voor verenigingen en vrijetijdsinitiatieven.

    Het reglement 'Subsidiereglement bijzondere jeugdprojecten' werd geëvalueerd en structureel afgestemd met de andere subsidiereglementen met behoud van sectorspecifieke accenten.

  • In het meerjarenplan werd de intentie opgenomen om de subsidiereglementen in de vrijetijdssector te evalueren en beter op elkaar af te stemmen met het oog op een fair, transparant en laagdrempelig subsidiesysteem, zowel naar werking als naar infrastructuur voor verenigingen en vrijetijdsinitiatieven.

    Het reglement 'Subsidiereglement kampen en kampvervoer' werd geëvalueerd en structureel afgestemd met de andere subsidiereglementen met behoud van sectorspecifieke accenten.

0719 - Overige evenementen

  • In het meerjarenplan werd de intentie opgenomen om de subsidiereglementen in de vrijetijdssector  te evalueren en beter op elkaar af te stemmen met het oog op een fair, transparant en laagdrempelig subsidiesysteem zowel naar werking als naar infrastructuur voor verenigingen en vrijetijdsinitiatieven.

    Het reglement "subsidie voor activiteiten van maatschappelijk belang" werd geëvalueerd en structureel afgestemd met de andere subsidiereglementen met behoud van sectorspecifieke accenten. 

     

     

Facilitair management en veiligheid

Sociaal beleid en onderwijs

0951 - Dienstencentra

  • Op 25 april 2020 heeft de Taskforce COVID-19 Zorg beslist om de geldende inperkingsmaatregelen ter bestrijding van de verspreiding van COVID-19 te verlengen tot en met zondag 7 juni 2020.
    Op 13 mei 2020 heeft de Taskforce COVID-19 Zorg beslist om lokale en regionale dienstencentra opnieuw te openen vanaf 25 mei 2020, zodat één op één activiteiten in de lokalen van het regionaal/lokaal dienstencentrum kunnen worden georganiseerd

Consensuspunten

Grondgebiedzaken

0600 - Ruimtelijke planning

0349 - Overige bescherming van biodiversiteit, landschappen en bodem

0310 - Beheer van regen- en afvalwater

  • Dit reglement vervangt volgende subsidiereglementen

    • Premie voor afkoppeling van hemelwater van de riolering bij gebouwen (GR 26/11/2009)
    • Subsidiereglement voor de aanleg van groendaken (GR 17/12/2015)
    • Aangepast subsidiereglement voor hemelwaterinstallaties en infiltratievoorzieningen voor woningen en lokalen van verenigingen (GR 23/10/2008)
    • Gemeentelijk reglement subsidiëring van regenwatertonnen (GR 25/1/2005)

    De volgende inhoudelijke wijzigingen worden voorgesteld:

    • de premies worden verleend voor investeringen horende bij een woning 
    • de premievoorwaarden voor infiltratievoorzieningen worden aangepast aan de voorwaarden van de stedenbouwkundige verordening rond hemelwater
    • het premiebedrag voor een waterton wordt verhoogd van maximaal 10 euro naar maximaal 20 euro


0350 - Klimaat en energie

0309 - Overig afval- en materialenbeheer

  • Het lopende reglement wordt inhoudelijk behouden behalve wat betreft de vermelding van de gesubsidieerde compostvaten, compostbakken en composteerstokken

    Igean verdeeld deze via de recyclageparken aan verkoopprijzen die afhangen van de resultaten van de groepsaankoop en mogelijke subsidies. Omdat deze kosten Omdat deze prijzen regelmatig wijzigen is het niet wenselijk om dit in ons reglement te behouden. De kostprijs hiervoor werd geregeld via het Retributiereglement voor het ter beschikken stellen van diverse recipiënten op het recyclagepark Rumst 2020-2025 zoals goedgekeurd in de gemeenteraad van 19/12/2019.


0530 - Land-, tuin- & bosbouw

0390 - Overige milieubescherming

0380 - Participatie en sensibilisatie

Financieel beleid en beheer en ICT

Vrije tijd

0160 - Hulp aan het buitenland

0700 - Musea

0710 - Feesten en plechtigheden

0750 - Jeugd

Sociaal beleid en onderwijs

0985 - Gezondheidspromotie en ziektepreventie

0800 - Gewoon basisonderwijs

0986 - Eerstelijnsgezondheidszorg

0909 - Overige verrichtingen inzake sociaal beleid

  • In het meerjarenplan werd de intentie opgenomen om de subsidiereglementen in de welzijnssector te evalueren en beter op elkaar af te stemmen met het oog op een fair, transparant en laagdrempelig subsidiesysteem, zowel naar werking als naar infrastructuur voor verenigingen.

    Het reglement 'Subsidiereglement voor erkende welzijnsverenigingen' werd geëvalueerd en structureel afgestemd met de andere subsidiereglementen met behoud van sectorspecifieke accenten.

Algemeen beleid en beheer

0112 - Personeelsdienst en vorming

0992 - Lijkbezorging

Facilitair management en veiligheid


Publicaties

Besluitenlijst