De notulen van de vorige zitting worden ter goedkeuring voorgelegd.
Vanwege de Covid-19-maatregelen, en het mogelijk zeer grote aantal deelnemers aan dit evenement, zullen de leden van de coöperatieve vennootschap de gewone algemene vergadering dit jaar houden met behulp van de techniek om op afstand te stemmen, zoals voorzien in het koninklijk besluit nr. 4 van 9 april 2020 houdende diverse bepalingen.
Het stemformulier en de informatie over de jaarrekeningen afgesloten op 31 december 2019 zullen vanaf maandag 15 juni 2020 voor de vertegenwoordiger beschikbaar zijn op het internetplatform en de stemming zal uiterlijk dinsdag 30 juni 2020 online moeten gebeuren.
De agenda van de algemene vergadering ziet er als volgt uit:
1. verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2019
2. goedkeuring van de jaarrekeningen afgesloten op 31 december 2019 en bestemming van het resultaat
3. kwijting te verlenen aan de bestuurders voor hun mandaat
4. kwijting te verlenen aan de commissaris voor zijn opdracht
5. mandaat van de commissaris
keurt de agendapunten van de algemeen vergadering van Ethias goed.
geeft de opdracht aan de eerder aangestelde vertegenwoordiger om overeenkomstig deze beslissing te stemmen.
De lokaal bestuur is deelnemer van de dienstverlenende vereniging Vlotter.
Het lokaal bestuur werd met aangetekend schrijven van 15 mei 2020 opgeroepen om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van Vlotter op vrijdag 26 juni om 19 uur in de vergaderzaal van VLOTTER Maakbedrijf, Industrieweg 9 te Boom met als agendapunten:
Indien de vergadering niet fysiek zou kunnen doorgaan wegens de corona-maatregelen, zal er via Teams vergaderd worden.
Het lokaal bestuur neemt kennis van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Vlotter op 26 juni 2020.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Gelet op de beslissing van de Raad voor maatschappelijk welzijn dd. 28/02/2019 tot aanduiding van een vertegenwoordiger voor de algemene vergadering en raad van bestuur van Vlotter.
Overeenkomstig art. 427 en 432 van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, dient voorafgaandelijk de beslissing met het mandaat van de vertegenwoordiger van het OCMW van Rumst overgemaakt te worden en de effectieve vertegenwoordiger meegedeeld (eventueel aangevuld met de beslissing van de aanduiding indien deze niet voor de legislatuur werd beslist).
keurt de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Vlotter van vrijdag 26 juni 2020 goed met volgende agendapunten:
Volgens het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad kunnen raadsleden mondelinge vragen stellen aan de leden van het vast bureau.
Volgende mondelinge vraag wordt behandeld:
Raadslid Bart Peeters (sp.a-GROEN) vraagt naar de opvolging van het corona-armoedebestrijdingsplan van de Vlaamse overheid. Schepen Els Devlies antwoordt dat er 21 700 euro voor algemene projecten rond armoedebestrijding in Rumst wordt gesubsidieerd. Dat gaat wellicht naar trajectbegeleiding om kwetsbare groepen te bereiken. Dat kan via een buddy of externe expert om de werking hierrond te verbeteren. Daarnaast is er 22 900 euro dat moet besteed worden aan een consumptiebudget via een vouchersysteem van cadeaucheques zodat ook de lokale ondernemingen zo gesteund worden. De groepen moeten nog afgebakend worden. Dit kan ruimer dan de huidige ocmw-cliënten.
De raad van bestuur van 29. 04.2020 heeft de agendapunten goedgekeurd op basis waarvan volgende documenten (in bijlage)
- decreet lokaal bestuur
Er wordt een algemene vergadering georganiseerd van IGEAN milieu & veiligheid op 19/6/2020 om 18u30.
De raad van bestuur heeft in zitting van 11. 03. 2020 de dagorde als volgt samengesteld:
het college neemt kennis van van de agendapunten van de algemene vergadering, keurt deze goed en legt deze voor aan de raad van juni.
de raad neemt kennis van de agendapunten 1,2,3,4,6 en keurt deze goed
de raad neemt kennis van agendapunt 5 en onthoudt zich
de gemeentelijke vertegenwoordiger wordt gevraagd dit besluit als standpunt aan te nemen
De statutenwijziging werd reeds besproken op de gemeenteraad van mei.
De raad van bestuur van 29. 04.2020 heeft de agendapunten goedgekeurd op basis waarvan volgende documenten (in bijlage)
Aangezien een statutenwijziging overeenkomstig het decreet lokaal bestuur 90 kalenderdagen voor de algemene vergadering aan alle deelnemers moet worden bezorgd, werden deze documenten reeds beschikbaar gesteld vanaf 18. 03. 2020.
- decreet lokaal bestuur
Er wordt een algemene vergadering georganiseerd van IGEAN dienstverlening op 19/6/2020 om 18u30.
De raad van bestuur heeft in zitting van 11. 03. 2020 de dagorde als volgt samengesteld:
het college neemt kennis van van de agendapunten van de algemene vergadering, keurt deze goed en legt deze voor aan de raad van juni.
de raad neemt kennis van de agendapunten 1,2,3,4,6 en keurt deze goed
de raad neemt kennis van agendapunt 5 en onthoudt zich
de gemeentelijke vertegenwoordiger wordt gevraagd dit besluit als standpunt aan te nemen
De raad van bestuur van 29. 04.2020 heeft de agendapunten goedgekeurd op basis waarvan volgende documenten (in bijlage)
- decreet lokaal bestuur
Er wordt een algemene vergadering georganiseerd van IGEAN milieu & veiligheid op 19/6/2020 om 18u30.
De raad van bestuur heeft in zitting van 11. 03. 2020 de dagorde als volgt samengesteld:
het college neemt kennis van van de agendapunten van de algemene vergadering, keurt deze goed en legt deze voor aan de raad van juni.
de raad neemt kennis van de agendapunten 1,2,3,4,6 en keurt deze goed
de raad neemt kennis van agendapunt 5 en onthoudt zich
de gemeentelijke vertegenwoordiger wordt gevraagd dit besluit als standpunt aan te nemen
De statutenwijziging werd reeds besproken op de gemeenteraad van mei.
De raad van bestuur van 29. 04.2020 heeft de agendapunten goedgekeurd op basis waarvan volgende documenten (in bijlage)
Aangezien een statutenwijziging overeenkomstig het decreet lokaal bestuur 90 kalenderdagen voor de algemene vergadering aan alle deelnemers moet worden bezorgd, werden deze documenten reeds beschikbaar gesteld vanaf 18. 03. 2020.
- decreet lokaal bestuur
Er wordt een algemene vergadering georganiseerd van IGEAN dienstverlening op 19/6/2020 om 18u30.
De raad van bestuur heeft in zitting van 11. 03. 2020 de dagorde als volgt samengesteld:
het college neemt kennis van van de agendapunten van de algemene vergadering, keurt deze goed en legt deze voor aan de raad van juni.
de raad neemt kennis van de agendapunten 1,2,3,4,6 en keurt deze goed
de raad neemt kennis van agendapunt 5 en onthoudt zich
de gemeentelijke vertegenwoordiger wordt gevraagd dit besluit als standpunt aan te nemen